
Třetí prázdninový týden se naše školka proměnila v kouzelný svět plný mořských zvuků, vln, mušlí a pokladů. Děti se naladily na vlny léta, kde je čekalo mnoho tvoření, pohybu, objevování i relaxace.
Šumění vln a zpěv moře provázely nejen naše ranní přivítání, ale i klidné chvilky při odpočinku. Při relaxačních chvilkách jsme se ponořili do světa jemné představivosti a ticha. Děti se podle hlasu učitelky postupně proměnily v mušli – zavřely se do svého klidného nitra a na závěr pomalu odhalily svůj poklad ukrytý uvnitř. V jiném příběhu jsme se společně vydali do hlubin moře za rybkou jménem Tichounka. Děti si ji nejprve v tichu představily – jak asi vypadá? Jakou má barvu, oči, pohyb? Potom si s ní mohly v moři zaskotačit, a nakonec je rybka jemně pohladila a každému dovolila pošeptat jí do ouška jedno přání. Kdo chtěl, mohl se v závěrečném kroužku podělit o to, jak jeho rybka Tichounka vypadala a jaké přání jí svěřil. Byly to chvíle hlubokého ztišení, propojení a fantazie, které jsme si všichni moc užili.
Nechyběly grafomotorické aktivity – vlnky jsme kreslili různými rytmy i barvami, stříhali jsme je z papíru a sledovali, jak se naše prstíky učí jemné vedení linie. Ze skořápek mušlí jsme tvořili písmenka podle vzoru, počítali jsme barevné rybičky a porovnávali, kde je více a kde méně.
Výtvarná část byla jako vždy plná fantazie a tvořivosti. Jeden den si děti z kartonu a špejlí vyráběly vlastní loďky, jejichž plachty si vybarvily podle vlastní představivosti – někdo volil duhové barvy, jiný mořské tóny nebo pirátské motivy. Loďky se tak staly jedinečným odrazem dětské fantazie.
Druhý den jsme se vydali na procházku k rybníku, kde na děti čekala prožitková výchova – z přírodnin si na místě postavily nové lodě a s nadšením sledovaly, jak plují po hladině. Pozorovaly směr větru, vlnky i to, jak se jejich loďkám daří na opravdové vodní ploše. Tento zážitek spojil tvoření, přírodu i skutečný pohyb – a děti byly nadšené.
Velkým zážitkem byl pro děti i lov perel, hod na žraločí tlamu či rybolov – tentokrát s magnetickými pruty, které děti nadšeně používaly k chytání barevných rybek. Pomocí modré látky a padáku se děti proměnily ve vlny – vlnily, čeřily a bouřily moře, až jsme měli pocit, že mořský příboj je přímo u nás ve třídě. Společně jsme si přečetli pohádku O zlaté rybce a poté si o ní povídali. Děti odpovídaly na otázky k porozumění textu, sdílely své postřehy a dojmy. Na pohádku navázala i stejnojmenná písnička „Zlatá rybka“, kterou jsme se během týdne naučili.
Pohádka Rybka Tichounka, kterou si děti zamilovaly při relaxačním příběhu, nás pak zavedla do hlubin mořského ticha – tam, kde vládne klid, jemnost a porozumění.
Při rozcvičkách jsme si zahráli na rybáře, na loďku v rozbouřeném moři, pumpovali vodu, drhli palubu a cvičili s míčky – zkrátka jsme pořádně rozhýbali těla i fantazii.
Týden jsme slavnostně zakončili výpravou za pirátským pokladem. Děti plnily pohybové i vědomostní úkoly, až nakonec objevily truhlu se sladkou odměnou a balónky.
Program byl opravdu pestrý a plný zážitků. Děti byly nadšené, zapálené a velmi šikovné.
🎥 Podívejte se na náš fotopříběh týdne ve slideshow níže!
Olga Korecká
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Jestliže sníh listopadový dlouho zůstane, více než hnůj polím prospěje.
Počasí o svaté Alžbětě povídá, jak bude v létě.